Ακούστε όταν το αυτοκίνητο σας μιλάει!

Μπορείς...? Φτιάχτο!

Ακούστε όταν το αυτοκίνητο σας μιλάει!

Δημοσίευσηαπό gmak » Τετ Σεπ 03, 2008 1:55 am

Αφορμή για αυτό το post στάθηκε η μικρή περιπέτεια που μου συνέβη όταν πριν λίγο καιρό ενώ οδηγούσα, πρόσεξα ότι είχε ανάψει στο ταμπλό το λαμπάκι "Check Engine". Οδηγώ ένα Audi A4 1,8T του 2002 με 82.000 χλμ, στο οποίο είχα κάνει πρόσφατα το μεγάλο service. Πήγα αμέσως στο συνεργείο μου, ένα από τα γνωστά εξουσιοδοτημένα service της VAG, όπου αφού συνέδεσαν το διαγνωστικό τους αποφάνθηκαν ότι είχε πρόβλημα ο αισθητήρας λ. Μου έσβησαν τη βλάβη (δωρεάν) και μου συνέστησαν να τον αλλάξω (300 ευρώ) αν παρουσιαζόταν πάλι η βλάβη. Λίγες ημέρες μετά στη Βόρεια Ελλάδα νάσου πάλι το καταραμένο λαμπάκι. Ξανά στην Audi της Δράμας αυτή τη φορά και πάλι τα ίδια ακριβώς. Μου είπαν επιπλέον να μην ανησυχώ και ότι το πολύ πολύ να έχω αυξημένη κατανάλωση. Αυτή τη φορά δεν κράτησε ούτε δύο ημέρες και άναψε πάλι. Σκεφτόμουνα τα 300 ευρώ που θα κάνανε φτερά όταν επέστρεφα στην Αθήνα.

Στην Αθήνα, πριν πάω στην Audi, πέρασα για μία δεύτερη (ή τρίτη) γνώμη από ένα γνωστό μου συνοικιακό συνεργείο κάπου στους Γαλατσόβραχους. Ο τύπος συνέδεσε το αυτοκίνητο στον υπολογιστή διέγνωσε βλάβη με κωδικό 17536, μου είπε ότι πριν κάνω οτιδήποτε άλλο πρέπει πρώτα απʼ όλα να καθαρίσω τον αισθητήρα MAF στην εισαγωγή του αέρα, γιατί είναι η πιο συνηθισμένη αιτία. Πράγματι καθάρισε τον MAF με ένα καθαριστικό spray επαφών και… έχουν περάσει πάνω από 3 εβδομάδες, έχω κάνει πάνω από 1500 χλμ και ο διάολος δεν έχει ανάψει. Εννοείτε ότι αλλάζω συνεργείο.

Ο κωδικός 17536 σημαίνει, όπως βρήκα εύκολα στο internet: «17536 ή P1128 Long Term Fuel Trim - System too Lean (Bank 1)» δηλαδή φτωχό μείγμα, και μπορεί να οφείλεται σε διάφορες βλάβες, σε σωληνάκια υποπίεσης, σε απλούς καθαρισμούς και τελευταία στον αισθητήρα λ. Επίσης από διάφορες συζητήσεις σε forums, φαίνεται ότι ο MAF sensor στα VW και Audi είναι το πιο κοινό εξάρτημα που χαλάει!!!

Μου τη σπάει αυτό γιατί πας στην Audi και σου λέει αυτό είναι (πχ αισθητήρας λ). Στο αλλάζει στο μηδενίζει και μετά κάποια μέρα θα ανάψει πάλι και θα έχεις πληρώσει άδικα τα λεφτά. Μετά θα σου πει είναι ο MAF, μετά μπορεί να βγει και κάτι άλλο, να κάνουμε τζίρο δηλαδή.

Από την έρευνά μου στο internet βρήκα τα εξής πολύ ενδιαφέροντα:

Το σίγουρο είναι ότι σήμερα οι do-it-yourself μηχανικοί του Σαββατο-Κύριακου είναι τουλάχιστον απογοητευμένοι. Οι μέρες που άνοιγαν το καπώ των αυτοκινήτων τους και ρύθμιζαν το χρονισμό ή αφαιρούσαν εξαρτήματα και τα ξανάβαζαν στη θέση τους διορθωμένα ή αλλαγμένα παρήλθαν ανεπιστρεπτί. Σήμερα η τροφοδοσία, ο χρονισμός, οι αισθητήρες και ένα σωρό άλλα συστήματα του αυτοκινήτου ελέγχονται και παρακολουθούνται από υπολογιστή. Δεν αρκεί λοιπόν να έχετε μια αμυδρή ιδέα ηλεκτρομηχανολογίας για να πειράξετε το αυτοκίνητό σας. Βραχυκυκλώσετε πχ το λάθος καλώδιο και μπουμ - έσκασε ο αερόσακος ή τσαφ και ψήθηκαν τα τσιπάκια του υπολογιστή του καινούργιου σας αυτοκινήτου.
Όταν κάτι δεν πάει καλά, ανάβει ένα λαμπάκι στο ταμπλό του αυτοκινήτου που λέει "Service Engine Soon" ή "Check Engine" και μας οδηγεί πανικόβλητους στο συνεργείο. Εκεί, ένας ψύχραιμος μηχανικός μας καθησυχάζει και μας εξηγεί τι συμβαίνει και πόσο θα κοστίσει. Πως έκανε τη διάγνωση; Πολύ απλά, συνέδεσε έναν ειδικό υπολογιστή που «μίλησε» με τον υπολογιστή του αυτοκινήτου μέσω ενός πρωτοκόλλου επικοινωνίας που λέγεται OBD (On-Board Diagnostics). Το αυτοκίνητο του είπε τι ακριβώς συνέβαινε δείχνοντάς του έναν διαγνωστικό κωδικό.

Τι είναι το OBD και σε τι χρησιμεύει;

Από το 1996 και μετά, όλα τα αυτοκίνητα καθώς και τα ελαφρά επαγγελματικά είναι εφοδιασμένα με ένα διαγνωστικό σύστημα γνωστό σαν On-Board Diagnostics II (OBD-II). Το OBD-II παρακολουθεί την απόδοση και τη λειτουργία κάποιων εκ των σημαντικότερων μηχανικών μερών του αυτοκινήτου προκειμένου να εξασφαλίζεται η συμμόρφωση με τα καθορισμένα επίπεδα εκπομπών καυσαερίων. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό ενωρίς για τυχόν δυσλειτουργίες μέσω της λυχνίας Check Engine ή αλλιώς Malfunction Indicator Light (MIL). Η έγκαιρη αυτή προειδοποίηση δεν προστατεύει μόνον το περιβάλλον, αλλά και τη τσέπη του καταναλωτή εντοπίζοντας μικρά προβλήματα πριν γίνουν μεγάλα. Επιπλέον το σύστημα καταγράφει τις δυσλειτουργίες ή τις βλάβες με ένα σύστημα κωδικών που είναι γνωστοί ως Diagnostic Trouble Codes (DTCs).
Για τα αυτοκίνητα προ του 1996 υπήρχε το OBD-I, αλλά δεν ήταν υποχρεωτικό. Επιπλέον, από το 2003 εφαρμόζεται ένα νέο πρωτόκολλο επικοινωνίας, που λέγεται CAN (Control Area Networking), το οποίο από το 2008 και μετά θα είναι ενιαίο και υποχρεωτικό για ΟΛΑ τα αυτοκίνητα που πωλούνται σε Ευρώπη και ΗΠΑ από οποιονδήποτε κατασκευαστή.

Τι κάνει ο τεχνικός όταν πάει το αυτοκίνητο στο συνεργείο;

Ο τεχνικός συνδέει μία συσκευή-υπολογιστή που λέγεται code reader και στην πιο εξελιγμένη της μορφή car scanner στην ειδική 16-πολη υποδοχή του αυτοκινήτου, προκειμένου να διαπιστώσει το λόγο που άναψε το Check Engine Light, δηλαδή τι έχει καταγράψει ο υπολογιστής του αυτοκινήτου και ποιος ή ποιοι είναι οι κωδικοί βλαβών. Η ειδική αυτή 16-πολη υποδοχή (Data Link Connector ή Diagnostic Link Connector: DLC) βρίσκεται σε ακτίνα ενός μέτρου από το τιμόνι, συνήθως κάτω από το ταμπλό κοντά στα πετάλια ή μέσα στη θήκη των ασφαλειών ή στη κεντρική κονσόλα ή πίσω από το σταχτοδοχείο.

Σήμερα στην αγορά (δυστυχώς όχι στην Ελλάδα) αλλά και στην on-line αγορά (πχ ebay ή amazon) διατίθενται φορητές τέτοιες συσκευές, σε πολύ προσιτές τιμές που φυσικά σχετίζονται με τις δυνατότητες τους.

Τι σημαίνει αν το λαμπάκι (MIL) ανάψει την ώρα που οδηγάμε και τι κάνουμε;

Σημαίνει ότι το OBD διέγνωσε κάποιο πρόβλημα (πχ τροφοδοσία καυσίμου, κακή καύση, ρετάρισμα (misfire), καυσαέρια, μέχρι και κακό κλείσιμο της τάπας του ρεζερβουάρ κλπ). Πάντως δεν χρειάζεται πανικός. Το αυτοκίνητο απλά σας λέει ότι θα χρειαστεί σύντομα προσοχή. Μόλις φτάσετε στον προορισμό σας απευθυνθείτε σε κάποιον τεχνικό.

Τι σημαίνει αν το λαμπάκι (MIL) αναβοσβήνει;

Αν το λαμπάκι αναβοσβήνει η βλάβη είναι σοβαρή. Απευθυνθείτε το συντομότερο σε κάποιον τεχνικό, οδηγήστε σιγά και για όσο το δυνατόν μικρότερη απόσταση και λίγο φορτίο.

Τι πρέπει να κάνω αν το λαμπάκι σβήσει;

Συνήθως τίποτε. Η βλάβη έχει αποκατασταθεί, όπως σε μία χαλαρή τάπα βενζίνης ή ένα βρώμικο μπουζί που καθάρισε.


www.greek-fun.com
υγ.στην θεση του audi θα μπορουσε να ηταν οποιοδηποτε τετρακινητο....
πχ στο πινιν του πατζινο μολις τοποθετησα μια φορητη συσκευη διαγνωσης, τρελλαθηκε απο τις πολλες βλαβες που βρηκε ενεκα βγαλσιματος καταλυτη :D :D
Άβαταρ μέλους
gmak
 
Δημοσιεύσεις: 8592
Εγγραφή: Τετ Μάιος 14, 2008 10:56 pm
Τοποθεσία: gmak@4x4fun.gr

Re: Ακούστε όταν το αυτοκίνητο σας μιλάει!

Δημοσίευσηαπό chris.k » Πέμ Σεπ 25, 2008 8:23 pm

κανενας απεργοσπαστης????????????????????????????????
Εικόνα
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΕΞΩ
Άβαταρ μέλους
chris.k
 
Δημοσιεύσεις: 177
Εγγραφή: Δευτ Μάιος 19, 2008 7:57 pm


Επιστροφή στο ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ-ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron