Για μια ασφαλή μετακίνηση με μοτοσικλέτα στην πόλη

Για μια ασφαλή μετακίνηση με μοτοσικλέτα στην πόλη

Δημοσίευσηαπό gmak » Δευτ Μαρ 05, 2012 1:43 pm

3BE4EA15CD2174DF03A6F7A49328D220.jpg
3BE4EA15CD2174DF03A6F7A49328D220.jpg (78.31 KiB) 2085 προβολές
Τι πρέπει να προσέξει ο αναβάτης

Ο σωστός χαρακτηρισμός για τον ενδεχόμενο κίνδυνο που συνοδεύει τη χρήση της μοτοσυκλέτας, είναι ότι είναι ευάλωτη και όχι επικίνδυνη, όπως συχνά αναφέρεται. Η μοτοσυκλέτα δεν παίρνει πρωτοβουλίες ώστε να είναι επικίνδυνη, ωστόσο καθώς δεν προσφέρει παθητική ασφάλεια, δεν προφυλάσσει τον οδηγό της, όσο το αυτοκίνητο.

Αυτός είναι ο δεύτερος βασικότερος λόγος για τον οποίο ο αναβάτης πρέπει να φροντίζει ο ίδιος για την ασφαλή κυκλοφορία του. Ο πρώτος είναι βέβαια η απροσεξία των άλλων οδηγών, καθώς όπως αναφέρουν και οι στατιστικές, στο 50% των ατυχημάτων την ευθύνη έφερε ο οδηγός του άλλου οχήματος.

Ακόμη κι όταν η μοτοσυκλέτα είναι ακινητοποιημένη ή έχει προτεραιότητα, ο μοτοσικλετιστής πρέπει να οδηγεί αμυντικά.

Διασταυρώσεις, STOP, φανάρια ρύθμισης της κυκλοφορίας: Ελέγχουμε βέβαια καλά πριν περάσουμε.

Είτε έχουμε προτεραιότητα είτε όχι, επιβάλλεται να σταματάμε και να ελέγχουμε κάθε διασταύρωση. Το δίκιο δεν μας βοηθά ούτε θα μας σώσει αν κάποιος άλλος οδηγός κάνει παράβαση.

Πλησιάζοντας σε STOP ή όταν μειώνουμε ταχύτητα για να ελέγξουμε, κινούμαστε προς το δεξί άκρο του δρόμου. Ακόμη κι αν έχουμε ελέγξει πίσω με τους καθρέφτες μας, η θέση αυτή θα μας προφυλάξει στο ενδεχόμενο ένας οδηγός που ακολουθεί να μην μας έχει δει και να μας χτυπήσει από πίσω. Ειδικά το βράδυ.

Στα φανάρια ποτέ δεν σταματάμε στο κέντρο του δρόμου (Σχήμα). Πλησιάζουμε ένα από τα δύο άκρα του, κατά προτίμηση δίπλα στο πεζοδρόμιο ή στο διαχωριστικό διάζωμα -αν υπάρχει.



Εναλλακτικά, αν βρίσκεται ήδη σταματημένο όχημα στο φανάρι, περνάμε εμπρός του και το αφήνουμε πίσω μας ως «ασπίδα».

Η στάση ωστόσο πάνω στη διάβαση των πεζών, δείχνει παντελή έλλειψη σεβασμού για τους πεζούς.

Ενώ παρκάρουμε

Η μοτοσυκλέτα στις μέρες μας είναι ανάγκη. Ανάγκη όμως είναι και ο πολιτισμός και η ευγένεια που πρέπει να χαρακτηρίζουν την οδηγική μας συμπεριφορά.

Έτσι, όταν παρκάρουμε τη μοτοσυκλέτα μας, φροντίζουμε:

- Να επιλέγουμε -εφόσον υπάρχουν- τις θέσεις παρκαρίσματος που προορίζονται ειδικά για μοτοσυκλέτες (κάποιοι δήμοι έχουν φροντίσει γι' αυτό).

- Να μην κλείνουμε τις ράμπες για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

- Να μην παρακωλύουμε την κυκλοφορία των πεζών.

Πάντα υπάρχει χώρος κάτω από το πεζοδρόμιο δίπλα σε κάποιο σταθερό εμπόδιο (ζαρντινιέρα, κάδο απορριμμάτων, δέντρο κλπ.), απ' όπου ούτως ή άλλως δεν μπορούν να περάσουν οι πεζοί. Σταθμεύοντας εκεί τις μοτοσυκλέτες, και εμείς εξυπηρετούμαστε και ταυτόχρονα δεν ενοχλούμε.

newsbeast.gr
Άβαταρ μέλους
gmak
 
Δημοσιεύσεις: 8592
Εγγραφή: Τετ Μάιος 14, 2008 10:56 pm
Τοποθεσία: gmak@4x4fun.gr

Re: Για μια ασφαλή μετακίνηση με μοτοσικλέτα στην πόλη

Δημοσίευσηαπό soula » Πέμ Μαρ 08, 2012 1:31 am

:bow: εχεις απολυτο δικιο αυτα ακολουθω αποτο1981 μεχρι σημερα χωρις παναγια μου ενα ατυχημα :u-: :u-:
Άβαταρ μέλους
soula
 
Δημοσιεύσεις: 456
Εγγραφή: Δευτ Οκτ 27, 2008 11:17 am
Τοποθεσία: ΠΑΤΡΑ

Re: Για μια ασφαλή μετακίνηση με μοτοσικλέτα στην πόλη

Δημοσίευσηαπό gmak » Πέμ Μαρ 15, 2012 11:15 am

Η σημασία του οπτικού πεδίου

Όταν κινούμαστε με μοτοσικλέτα, τα δεδομένα που έχουμε να επεξεργαστούμε κάθε στιγμή είναι τόσα πολλά, ώστε είναι ανθρώπινο να συμβεί κάποια αστοχία ή λάθος. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος χρειάζεται δύο στοιχεία για να λειτουργήσει κατά την οδήγηση: πληροφορίες και χρόνο.

Πληροφορίες, ώστε να έχει δεδομένα για να επιλέξει τη θέση του στο δρόμο, την ταχύτητά του, τα «εμπόδια» που πρέπει να αποφύγει. Χρόνο, για να επεξεργαστεί αυτές τις πληροφορίες και να σχεδιάσει τη διαδρομή που θα ακολουθήσει.

Έλλειψη πληροφοριών ή πληροφορίες που έρχονται ξαφνικά, είναι δύο παράγοντες που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα ατύχημα.

Αν προσθέσουμε και τις προσωπικές σκέψεις που περνούν από το μυαλό μας ενώ οδηγούμε ή τα εκτός κυκλοφοριακού ιστού ερεθίσματα (τηλέφωνο, συνομιλία με τον συνεπιβάτη, διαφημιστικές πινακίδες κλπ), τα πράγματα γίνονται δύσκολα και οι προϋποθέσεις για το ατύχημα αρχίζουν να χτίζονται.

Το ανθρώπινο μάτι μπορεί να δεχτεί ερεθίσματα από ένα πεδίο εύρους που ξεπερνά τις 170 μοίρες. Αυτό σημαίνει ότι με μια ελάχιστη κίνηση του κεφαλιού, έχουμε πλήρη εικόνα των όσων συμβαίνουν εμπρός μας. Αρκεί να μην υπάρχουν οπτικά εμπόδια.

Εδώ ο κανόνας λέει ότι δεν εισερχόμαστε σε κάποιο «χώρο» αν δεν τον έχουμε εποπτεύσει πλήρως.

Η «προτεραιότητα» και η προσδοκία ότι οι υπόλοιποι οδηγοί τηρούν πιστά τον ΚΟΚ, έχει στοιχίσει τη ζωή πολλών ανθρώπων. Πίστευαν ότι «αφού έχω προτεραιότητα δεν χρειάζεται να ελέγξω», ή -ακόμη χειρότερα- ότι το πράσινο φανάρι τους προσφέρει ασφαλή διέλευση…

Για τους μοτοσικλετιστές ασφάλεια προσφέρει μόνον ο χώρος που έχει ήδη ελεγχθεί πλήρως.

Εν συντομία, σε κάθε διασταύρωση μειώνουμε την ταχύτητά μας τόσο ώστε να έχουμε πλήρη εποπτεία, άσχετα αν έχουμε προτεραιότητα ή πράσινο φανάρι. Οι μοτοσυκλέτες επιβραδύνουν και επιταχύνουν αρκετά γρήγορα, οπότε αυτός ο «έλεγχος» δεν προκαλεί σημαντική καθυστέρηση.

Εικόνα


Σε κάθε προσπέραση ακινητοποιημένου οχήματος (πχ. λεωφορείο), μειώνουμε επίσης ταχύτητα, ώστε να ελέγξουμε μήπως περνά κάποιος πεζός που τον κρύβει ο όγκος του οχήματος.

Εικόνα
Από κάθε άνοιγμα που αφήνουν ακινητοποιημένα οχήματα τα οποία προσπερνάμε, μπορεί να βγει άλλο αυτοκίνητο, πεζός, μοτοσυκλέτα…
Εικόνα

Κάθε αυτοκίνητο που προσπερνάμε μπορεί να μας στριμώξει, γιατί ενδεχομένως χρειάζεται ν' αλλάξει πορεία από σταθμευμένο όχημα εμπρός του, η εμπόδιο στο δρόμο.

Αν δεν υπήρχαν κτίρια και τα οχήματα ήταν διαφανή, τα ατυχήματα σε διασταυρώσεις θα ήταν μηδενικά. Επομένως κάθε είδους εμπλοκή, σύγκρουση ή ακόμη και ξάφνιασμα ενόσω οδηγούμε , «έρχεται» από κάποιο χώρο που βρισκόταν εκτός του οπτικού μας πεδίου.

Εικόνα


Κάθε χώρος τον οποίο δεν εποπτεύουμε πλήρως, αποτελεί εν δυνάμει θέση από την οποία μπορεί να εισβάλλει στην πορεία μας κι ένας «κίνδυνος». Με τη μορφή οχήματος, ανθρώπου, ζώου ή ακόμη και αντικειμένου...

Σκεφτείτε μόνο αυτό: με πόση ταχύτητα μπορείτε να κινηθείτε στο απόλυτο σκοτάδι;

newsbeast.gr
Άβαταρ μέλους
gmak
 
Δημοσιεύσεις: 8592
Εγγραφή: Τετ Μάιος 14, 2008 10:56 pm
Τοποθεσία: gmak@4x4fun.gr

Re: Για μια ασφαλή μετακίνηση με μοτοσικλέτα στην πόλη

Δημοσίευσηαπό gmak » Πέμ Μαρ 15, 2012 11:36 am

Ο κανόνας της σχετικής ταχύτητας

Αν η μετακίνησή μας γινόταν σε slow motion, δεν θα συνέβαιναν ποτέ δυστυχήματα. Κι αυτό γιατί ο εγκέφαλός μας θα είχε τον χρόνο να επεξεργαστεί τις έκτακτες συνθήκες και να αντιδράσει.

Τα 20χλμ/ώρα είναι η ταχύτητα που ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να διαχειριστεί χωρίς πρόβλημα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ταχύτητα των 20χλμ/ώρα είναι η ίδια που μπορεί να αναπτύξει με τα πόδια του και έχει «εγγραφεί» στο DNA του.

Αυτό μεταφράζεται στην οδήγηση σε έναν κανόνα που λέει ότι η σχετική ταχύτητά μας δεν πρέπει να ξεπερνά τα 20 χλμ/ώρα σε σχέση με την ταχύτητα των άλλων οχημάτων.

Στο σημείο αυτό κατ’ αρχάς θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η ενδιάμεση κίνηση (η διήθηση) δεν συνιστάται, διότι και επικίνδυνη είναι και βάσει του ΚΟΚ δεν επιτρέπεται. Ωστόσο η ελληνική πραγματικότητα και η δύσκολη καθημερινότητα στους δρόμους της πόλης, έχει κάνει τους οδηγούς μοτοσυκλέτας να την επιλέγουν.

Όποιος λοιπόν κινείται έτσι, θα πρέπει για την ασφάλειά του να τηρεί αυστηρά τον κανόνα των +20 χλμ/ώρα. Προσοχή, δεν πρέπει να γίνει παρανόηση: δεν λέμε η ταχύτητά μας να μην ξεπερνά τα 20 χλμ/ω , αλλά αφορά τη σχετική μας ταχύτητα. Δηλαδή, το προσπέρασμα ή η κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα πρέπει να γίνεται με ταχύτητα μεγαλύτερη έως και +20 χλμ/ώρα από τη δική τους.

Κι όταν είναι ακινητοποιημένα, δηλαδή η ταχύτητά τους είναι 0 (μηδέν), τότε εμείς περνάμε με 20 χλμ/ώρα ανάμεσά τους, όχι πιο γρήγορα.

Εικόνα

Κάθε φορά που ο εγκέφαλος αδυνατεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις μιας συγκεκριμένης κατάστασης, μας καταβάλλει πανικός. Αδυνατούμε να σκεφτούμε, ενώ οι αυτόματες αντιδράσεις μας είναι να κλείνουμε το γκάζι, να πιάνουμε δυνατά τα φρένα και να επικεντρώνουμε το βλέμμα μας στον «κίνδυνο». Ό,τι χειρότερο για την ευστάθεια της μοτοσυκλέτας και για τη διαχείριση της δύσκολη στιγμής.

Παράδειγμα: Όταν περνάμε δίπλα από ένα αυτοκίνητο και εκείνη τη στιγμή ο οδηγός του στρίψει και μας κλείσει το δρόμο:

Αν προσπερνάμε με έως +20 χλμ/ώρα, θα μείνουμε ψύχραιμοι και θα έχουμε φυσιολογική αντίδραση, ίσως στρίψουμε, τον προειδοποιήσουμε, κορνάρουμε κλπ.

Αν προσπερνάμε με περισσότερα από +20 χλμ/ώρα, απλά θα πέσουμε επάνω του έχοντας προηγουμένως παραδοθεί στις κινήσεις πανικού που περιγράψαμε.

Εικόνα

newsbeast.gr
Άβαταρ μέλους
gmak
 
Δημοσιεύσεις: 8592
Εγγραφή: Τετ Μάιος 14, 2008 10:56 pm
Τοποθεσία: gmak@4x4fun.gr


Επιστροφή στο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ - ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron