Kymco UXV500: Πραγματικό εργαλείο

Kymco UXV500: Πραγματικό εργαλείο

Δημοσίευσηαπό gmak » Τρί Σεπ 02, 2008 11:32 pm

Εικόνα




Μπορεί μεν τα SUV να... αλωνίζουν στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ωστόσο στη χώρα μας αποτελούν ακόμη ένα πρωτόγνωρο στοιχείο. Πρώτον γιατί έχουν υψηλό κόστος και δεύτερον γιατί αποτελούν ένα όχημα με άγνωστες τις πραγματικές του δυνατότητες. Σποραδικά έφθασαν κάποια στη χώρα μας αλλά πουλήθηκαν έπειτα από μεγάλη δυσκολία. Πλέον, οι καιροί έχουν αλλάξει κι οι ανάγκες για εύκολη μετακίνηση σε οποιοδήποτε τερέν για επαγγελματικούς ή άλλους λόγους γίνεται ολοένα και πιο εξειδικευμένη. Η Kymco μπήκε πρόσφατα στην εξειδικευμένη κατηγορία με μία πρόταση που έχει τις ρίζες της από το MXU500.


Τουλάχιστον από αυτό έχει πάρει τον κινητήρα του. Είναι εφοδιασμένο με μονοκύλινδρο, τετράχρονο κινητήρα χωρητικότητας 498,5cc που αποδίδει 36,5 ίππους. Την τροφοδοσία του αναλαμβάνει το μονό καρμπιρατέρ της Keihin των 36mm από το ρεζερβουάρ των 16,5 λίτρων. Η ψύξη του κινητήρα γίνεται μέσω κλειστού κυκλώματος υγρού, ενώ υπάρχει κι έξτρα βεντιλατέρ. Οι τέσσερις βαλβίδες της κεφαλής παίρνουν κίνηση από τον μονό επικεφαλής εκκεντροφόρο. Το αυτόματο κιβώτιο αναλαμβάνει την μετατροπή της ισχύος σε ωφέλιμη ώθηση. Διαθέτει σχέση High και Low, καθώς επίσης και όπισθεν.


Ενισχυμένο πλαίσιο
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο είναι κατάλληλα σχεδιασμένο για να φιλοξενήσει τις νέες αναρτήσεις. Διπλά ψαλίδια με μονό αμορτισέρ στο εμπρός τμήμα και πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση στο πίσω με επιπλέον αντιστρεπτική δοκό. Τα αμορτισέρ φέρουν επιπλέον προφόρτιση του ελατηρίου, ενώ από τον κατασκευαστή είναι σεταρισμένα στη 2η θέση. Τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω σύστημα έχουν τοποθετηθεί πλαστικές ποδιές για την προστασία των ψαλιδιών και του κινητήρα. Δισκόφρενα έχουν τοποθετηθεί στον κάθε εμπρός τροχό και πίσω έχει τοποθετηθεί πάνω στον άξονα του διαφορικού.


Πατάει καλά στην άσφαλτο
Αν και η σχεδίασή του, καθώς και το μέγεθός του σε προδιαθέτουν για το που μπορεί να κινηθεί το UXV500, στην πράξη σε αφήνει άφωνο. Αρχικά διαπιστώνεις ότι στην πόλη κινείσαι με μεγαλύτερη άνεση, ότι χωράει σχεδόν παντού και τρυπώνει με ευκολία. Φυσικά, αν έχεις συνηθίσει να οδηγείς οποιοδήποτε μεγάλο ATV αυτό αποτελεί μεγάλο ατού μια και μπορείς να υπολογίσεις πιο εύκολα τον όγκο του. Οι αναρτήσεις απλώνουν... μαγικό χαλί στο πέρασμά σου κι εξαφανίζουν κάθε κακοτεχνία του οδοστρώματος. Στις στροφές δεν εμφανίζει τάσεις υποστροφής, αντιθέτως πατάει σωστά κι είναι προβλέψιμη η συμπεριφορά του. Από την άλλη πλευρά τα πράγματα είναι ελαφρώς πιο δύσκολα όταν η καρότσα είναι βαριά μιας και το τιμόνι υπακούει με δυσκολία και πρέπει να είσαι πιο θετικός στο γκάζι για να διαγράψεις το επιθυμητό τόξο. Η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 79χλμ./ώρα, γεγονός που καθορίζει η ηλεκτρονική ανάφλεξη. Όσο κι αν πατήσεις περισσότερο το γκάζι το UXV500 παραμένει σταθερό στην ένδειξή του.


Άλλο πράγμα στο χώμα
Μόλις αφήσεις την άσφαλτο και μπεις στο χώμα τότε το Kymco αλλάζει πρόσωπο και μετατρέπεται σε ένα αληθινό όχημα παντός εδάφους που καταπίνει κάθε κακοτράχαλο τερέν. Λούκια βαθιά, λούκια διαγώνια, ανηφόρες με μεγάλη κλίση και απότομες κατηφοριές αποτελούν “piece of cake” για το νέο UXV500. Αν και το μοτέρ αρχικά δεν σου δίνει την ιδέα για το τί μπορεί να κάνει -κι αυτό γιατί είναι γραμμικό από το ρελαντί ως το άνω φάσμα των στροφών- το Kymco στην πραγματικότητα σε πάει παντού χωρίς να κολλάει πουθενά. Αν θέλεις παιγνίδια στο χώμα συνιστάται η επιλογή της 4WD κίνησης για να έχεις καλύτερη αίσθηση και σίγουρο κράτημα στα σφιχτά κομμάτια. Αν πάλι κινείσαι σε ρυθμό αναρρίχησης ή trial θα χρειαστείς επιπλέον τη χρήση του Low για να επωφεληθείς της δύναμης του μοτέρ και να επιτρέψεις στα ελαστικά να βρουν την απαραίτητη πρόσφυση. Οδηγώντας το νέο Kymco περάσαμε από κάθε δύσβατο σημείο που είχαμε διαβεί στο παρελθόν με ATV μεγάλου κυβισμού και το UXV500 απάντησε θετικά στην πρόκληση.


Δεν χωράει καμία αμφιβολία το γεγονός ότι το νέο Kymco αποτελεί μία σημαντική είδηση στο χώρο των SUV, πόσω μάλλον για την ελληνική αγορά, που τα αντίστοιχα γιαπωνέζικα ή αμερικάνικα οχήματα είναι σαφώς πιο ακριβά. Στα 10.200 ευρώ που θα στοιχίζει δεν αποτελεί την πιο φθηνή επιλογή όσον αφορά κάποια “γουρούνα”, ωστόσο αποτελεί ένα ξεχωριστό εργαλείο που πάει παντού, κυκλοφορεί στον “δακτύλιο” και τριγυρνάει φορτωμένο χωρίς να δυσανασχετεί. Πράγματι σου λύνει τα χέρια κι όποιος έχει ανάγκη για ένα παρεμφερές μέσο θα διαπιστώσει ότι πραγματικά βρήκε αυτό που έψαχνε.


Κείμενο: Β.Μωραΐτης
Φωτ.: Γ. Καπνόριζας
http://www.citymoto.gr/
Άβαταρ μέλους
gmak
 
Δημοσιεύσεις: 8593
Εγγραφή: Τετ Μάιος 14, 2008 10:56 pm
Τοποθεσία: gmak@4x4fun.gr

Επιστροφή στο QUAD-ATV

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron